Sådan behandler vi dine oplysninger
Formål
Vi behandler oplysninger om dig i forbindelse med, at du deltager i en af vores undersøgelser. Typisk vil du modtage invitation til en undersøgelse, hvis din arbejdsgiver (kunden) har bestilt en opgave hos os, hvor vi er databehandler.
Grundlag og principper for behandling af dine
oplysninger
Deltagelse i vores undersøgelser er altid frivilligt, og sker på grundlag af samtykke. Vi fortæller dig således altid formålet med undersøgelsen, og indsamler og behandler ikke oplysninger om dig, hvis du ikke ønsker at deltage. Det er vigtigt for os, at du har en positiv oplevelse.
Du har altid mulighed for frit at trække dit samtykke tilbage, hvis du måtte fortryde din deltagelse i undersøgelsen. Dette kan ske ved henvendelse til TALENTON.
Når vi gennemfører undersøgelser for kunden, indgår vi et samarbejde og en databehandleraftale med kunden som sikrer, at dine oplysninger behandles forsvarligt. I forbindelse med undersøgelser kan vi få udleveret personlige oplysninger fra kunden, og i disse tilfælde er det kundens forpligtelse at sørge for, at der er et retligt grundlag for at videregive oplysninger til os. Vi arbejder ud fra instruks fra kunden, og det er derfor kunden som bestemmer opbevaringslængden og hvem som har adgang til dine oplysninger med den nødvendige assistance fra os.
Det bruger vi dine oplysninger til
Vi behandler kun de oplysninger om dig, som er nødvendige i forhold til at opnå formålet med undersøgelsen. Hvis du således deltager i en af vores undersøgelser, tilstræber vi at minimere de data, som vi indsamler ved kun at stille de spørgsmål og behandle de oplysninger, der er relevante og specifikt relateret til opgaven. Vi udfører kun undersøgelser og opgaver inden for vores forretningsområde, som du kan læse mere om her.
Disse oplysninger behandler vi om dig
Vi behandler ordinære personoplysninger, fx navn, e-mailadresse, køn, alder, gennemført uddannelsesniveau, ansættelsessted, tiltrædelsestidspunkt, jobtitel og stilling. Vi anbefaler, at du ikke oplyser os om dine personoplysninger, som ikke er relevante for opgaven. Typisk vil vi få adgang til de nødvendige personoplysninger via kunden, og vi behandler kun dine oplysninger i relation til opgaven stillet af kunden.
Herudover behandler vi de oplysninger, som du selv afgiver i forbindelse med deltagelse i vores undersøgelser. De kan fx omfatte din oplevelse af din arbejdsgiver. Vi indsamler oplysningerne via spørgeskema, som du får tilsendt og besvarer. Ved at besvare spørgeskemaet accepterer du vores betingelser for at behandle og opbevare dine oplysninger.
Hvis du har deltaget i en undersøgelse bestilt af kunden og kontakter os med henblik på at vide mere om undersøgelsen og dine oplysninger, vil din henvendelse videresendes til kunden.
Opbevaring af dine oplysninger
Vi opbevarer dine oplysninger så længe det er relevant for at fuldføre opgaven, som er bestilt af kunden. Når opgaven er afsluttet, anonymiseres dine oplysninger senest efter 6 måneder. Typisk vil kunden modtage en rapport med det færdige resultat af undersøgelsen. Her sikrer vi pseudonymisering således, at oplysningerne ikke kan henføres til en bestemt registreret uden brug af supplerende oplysninger. I tilfælde hvor du trækker dit samtykke tilbage, gør vi opmærksom på, at dine oplysninger ikke kan fjernes eller trækkes tilbage fra eksisterende rapporter.
Videregivelse
Vi indsamler de oplysninger, som du giver i din besvarelse i undersøgelsen, via systemet SurveyMonkey (Momentive Europe UC), hvortil TALENTON har købt licens. Dine personoplysninger, som vi får adgang til via kunden, bliver ligeledes opbevaret i SurveyMonkey for at koble dine oplysninger til din besvarelse af undersøgelsen. Dette er nødvendigt for at opnå det bedste resultat i opgaven. TALENTON har adgang til en licens med unikt login, som kun er tilknyttet udvalgte ansatte i virksomheden. Vi deler således ikke licens med andre.
Du kan læse mere om hvordan SurveyMonkey opbevarer og behandler dine oplysninger her.
Dine rettigheder
Du har en række rettigheder, som du kan påberåbe dig i forbindelse med vores behandling af dine oplysninger. Du har ret til at vide:
· Hvem vi er og vores kontaktoplysninger
· Formålet med behandlingen af dine oplysninger
· Hvor længe vi opbevarer dine oplysninger eller hvilke kriterier der anvendes til at fastlægge opbevaringslængden
· Dine rettigheder til at anmode om indsigt, berigtigelse, sletning eller begrænsning af dine oplysninger
· At du frit kan trække dit samtykke tilbage
· Din mulighed for at klage
Indsigtsret
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, vi behandler om dig, herunder oplysninger om hvem der har videregivet oplysningerne, hvis de ikke kommer fra dig selv. Du skal dog være opmærksom på, at denne rettighed kan være indskrænket som følge af forskningsparagraffen i den danske databeskyttelseslov.
Sletning og rettelse af oplysninger
Du har ret til at få oplysninger om dig slettet eller rettet. Du har ret til at få slettet dine oplysninger, når de ikke længere er nødvendige, eller hvis du vælger at trække dit samtykke til vores behandling tilbage. Efter din henvendelse vil vi hurtigst muligt behandle din sag.
Klagemulighed
Du har ret til at klage til Datatilsynet, hvis du mener vi behandler dine oplysninger ulovligt, eller hvis du mener vi ikke overholder dine rettigheder.
Du kan læse mere om din klagemulighed på Datatilsynets hjemmeside.